Kvinnemagasinet FemelleVåre bloggere




3
Oct

I dag løp jeg 12 km i rolig tempo og jeg er helt ør i lårmusklene mine. Det var en veldig deilig tur og jeg kjente endorfinene spre seg i kroppen underveis. Antrekket i dag ga meg inspirasjon og tankene fløt rundt i hodet mens jeg løp. Jeg var antrukket med rosa fra topp til tå og tenkte “hvorfor ikke donere 10 kr for hver km jeg løper i oktober”. Det er jo en glimrende idè å kunne bidra en smule til forsking på brystkreft.

DSC01453

Jeg fikk en god del blikk under den halvannen timen jeg var ute i frisk luft og det skjønner jeg jo godt. Hadde jeg sett en jente ikledd rosa fra topp til tå så hadde jeg sett litt ekstra. Vi er jo inne i den rosa måneden så da passet det med denne fargen på dagens løpetur. Kommer også til å ha en ting med rosa på hver økt samt å logge antall kilometer løpt i hele oktober. Det blir spennende. Jeg husker jeg sto å solgte egne ting sammen med mine kusiner da jeg var mindre til inntekt for gode formål, for elskempel kreftforeningen og fattige barn i Sudan. Jeg husker det var skikkelig givende å kunne gi noe til de som ikke har så mye. Og jeg syntes det er ekstra moro at jeg gjorde dette som liten.

DSC01454

 

Jeg har opprettet en konto på Støtt Rosa sløyfe-aksjonen hvor dere også kan være med å gi 10kr for hver kilometer dere løper i løpet av oktober. Tenk så gøy å kunne gi noe til en god og ikke minst viktig sak.

rosa_sl_yfe

2
Oct

Akkurat fått i meg frokosten etter en rask løpetur. Frokosten ble brød fra funksjonell mat med gulost og kaviar. Det er så genialt det brødet, siden man blir så mett av det! Jeg klarte å forsove meg til løpeturen i dag. Hadde klokken på 07, men slumret en time så tok jeg den av og sovnet igjen og sov helt til 0930. Ble litt stresset, men kom meg opp og drakk en kopp med kaffe før jeg kom meg ut.

DSC01422

 

Det var 7 km testløp i den farten jeg skal ha under Bygdøymila. Prøvde meg på en ny vei å løpe på og det er nok ikke så lurt når man skal ha testløp. Det er best å vite hvor man skal løpe og hvordan løypa er. Da jeg løp feil og inn på en skole, ga det meg negative tanker og måtte finne tilbake til den opprinnelige veien jeg egentlig skulle løpe på. Trodde veien skulle være rimelig flat, men det var lange slake oppoverbakker som senket farten min.

DSC01427

 

Jeg hadde som mål å prøve å løpe 7 km på 35 minutter, men kom 5 minutter og 38 sekunder unna det målet. Testløpet på 7 km ble på 40 minutter og 38 sekunder. Min kjære sier at det er veldig bra og at jeg er i god form til Bygdøymila, så jeg får stole på det. Beina mine er i hvertfall helt kake nå i tillegg til at jeg er ganske støl i quads. Jeg kunne trengt en idrettsmassasje på beina mine, noe som vet om en god massør? Jeg trenger nok å få løsnet opp en god del.

DSC01423

 

Fikk meg i hvertfall en god løpsopplevelse da jeg fikk et nytt nabolag å utforske i tillegg til å se på de flotte høstfargene. Er så deilig å løpe vekk fra byen i stolle og rolige omgivelser.

Gleder meg også sånn til i kveld, for da kommer min kjære hjem.

1
Oct

Jeg har nå hvilt kroppen i 2 dager og i dag syntes jeg det var på tide å komme i gang igjen mot neste mål, Bygdøymila. Min kjære har som sagt laget et spesifikt program mot mine to neste mål. Det er så utrolig gøy å jobbe mot de målene man har satt seg. Sitter fortsatt igjen med en utrolig stor mestringsfølelser etter Risør triatlon og jeg er så stolt over det.

DSC01418

I dag ble det 8 rolige kilometer, en recoveryrun fra helgens aktivitet. Kjenner det fortsatt i beina, men denne turen hadde kroppen godt av. Det er så deilig å se på de flotte høstfargene som er ute nå og kjenne den kalde luften mot kinnene mens man er ute. Jeg liker høst. Å kunne krype opp i sofaen med ullsokker og pledd, og bare kose seg. Høsten er en inspirerende tid for meg hvor kreativiteten kommer frem. Det er da jeg liker å stå å lage sunn mat, sunt godt og å skrive.

DSC01417

Over til treningsmengden min. Jeg har erfart at mye og ofte kondisjonstrening gir meg utladde batterier. Man trenger ikke løpe hver eneste dag for å komme i, eller å holde den formen man er i. Jeg var litt der tidligere i år og da gikk jeg på en kjempe smell. Jeg løp ikke for meg selv. Nå løper jeg fordi jeg vil og fordi jeg har satt meg konkrete mål å jobbe mot. Da blir treningen så utrolig mye gøyere. Det er veien mot målet som skal være artig, målet i seg selv er kun en bonus i form av ekstra mestringsfølelse og selvtillit.

Jeg trener nå alt fra 4-6 dager i uken hvor jeg har 3-4 løpeturer og 1-2 styrkeøkter. Det varierer mye ut i fra timeplan, men jeg prøver å få til 6 økter i uka og 1 hviledag. Løpeturene er meget variert og det blir alt fra langturer på 12-18 km, kortere økter på 7-10 km og intervaller. Langturene er alltid rolige og de litt kortere distansene øver jeg meg på å komme opp i den farten jeg skal ha under de løpene jeg skal løpe.

Styrkeøktene blir helkroppsøkter med fokus på bein og coremusklatur. Det er viktig å ha god styrke i både bein, rumpe og coremusklaturen når man løper. Man blir en sterkere løper da og kroppen klarer å holde seg skadefri når man trener styrke ved siden av.

DSC01419

Ønsker dere en sporty høstdag :)

29
Sep

Jeg var egentlig ikke særlig nervøs dagene før, men når dagen var her så kom nervene litt frem. Jeg våknet jo selvfølgelig med kink i nakken og tenkte at det ville hindre meg mye. Jeg fikk en rask behandling av Gyda som er kiropraktor ved Bekken og barn klinikken på Skøyen, hun var heldigvis hjemme i Risør. Hun fikk knekt opp rygg og nakke og fikk løsnet det værste av stivheten som var i nakken. Jeg merket ingen ting av kinken underveis i løpet. Været var helt fantastisk flott denne dagen. Vi kunne ikke vært mer heldige.

DSC01339- Fikk servert en god frokost av min kjære – 

DSC01342- Det var over 90 påmeldte så skiftsonen ble fort fylt opp -

DSC01344 – Jeg registrerte meg og fikk hentet startnr, tidbrikke og rigget meg til i skiftsonen -

Før start gikk jeg ut i vannet som var 15 grader. Måtte ut å teste hvordan det var å være i vannet med våtdrakt. Det gikk overraskede bra da jeg nesten ikke kjente det kalde vannet, kun på hender og føtter. Klokken 12 gikk startskuddet til Risør´s aller første triatlon. Et fantastisk arragement som fikk mye skryt av de erfarne utøverne.

DSC01349- Spent og nervøs før start – 

Vi svømte fram til et tau hvor vi skulle vente til startskuddet gikk. Da det gikk av tok jeg det ganske rolig og brydde meg ikke særlig om de andre som føyk avgårdet. Jeg lå heldigvis ikke bakerst og svømte bra. Overraskende lett gikk det og jeg brukte kun 16 minutter på 740 meter. Jeg trodde jeg skulle bruke hele 30 minutter, men der overrasket jeg meg selv ganske mye. Da Thomas ropte til meg at jeg kun hadde brukt 15 minutter ute i vannet speedet jeg opp farten mot slutten. Så sinnykt motiverende å høre. Da jeg kom opp av vannet løp jeg bort til skiftsonen og fikk dratt av meg våtdrakten og på med Skins og topp. Neste gang skal jeg ha dette klart under vårdrakten. Det hadde de andre utøverne og man sparer litt tid på det. Nå var det klart for sykling.

DSC01358

DSC01361

Jeg tapte mye tid på sykkelen. Jeg hadde en vanlig hybridsykkel som ikke kommer opp i like høy hastighet som en racersykkel. Så en etter en tok meg igjen her. Jeg var likevel ikke sist her heller. Det var mye værre enn jeg trodde det skulle være å sykle. Vi startet med en slak bakke på 1 km og det var så tungt. Syra kom med en gang jeg tråkka oppover og farten ble veldig lav her. Det var noen nedoverbakker som jeg fikk slappet litt av i. Var ikke snakk om at jeg var redd for farten. Trodde jeg kom til å måtte bremse nedover, men det gjorde jeg ikke. Konkurranseinstinkte slo til så frykten skygget bane. Igjen kom det en oppoverbakke rett etter nedoverbakken og jeg mistet farten med en gang den startet. Jeg bare skjønte ikke hvorfor alle fløy forbi meg, men skjønte jo at det var sykkelen som bremset meg. Da jeg syklet den siste runden ga jeg virkelig alt for å bli ferdig. Jeg brukte 52 minutter på syklingen noe som var 8 minutter foran skjemaet mitt. Parkerte sykkelen og var klar for løping. Her tok jeg en bit med banan før jeg løp videre. Vi kjørte en løype på 4 runder á 5 km.

DSC01367

DSC01369- Var sinnsykt motiverende å sykle forbi i denne svingen. For en heiagjeng som sto her å heiet. Superbra oppmøte av publikum -

Løpingen skulle vise seg å bli det vanskligste. Å løpe etter at man har svømt og syklet i konstant syre, mankan jo tenke seg hvordan det var å omstille beina på å løpe. Løypa var utrolig tøff og jeg gikk store deler av de værste partiene. Den startet med en rimelig hard bakke og kupert terreng. Da flaten kom og nedoverbakken startet begynte jeg å løpe og i bunnen av bakken fikk jeg øye på pappa som heiet ivrig på meg. Det var så motiverende å høre at jeg ga skikkelig gass i dette partiet. Så så jeg mamma, søs og nevøene mine og de ga meg også motivasjon til å gasse på og til sist fikk jeg høre stemmen til Thomas noe som også ga meg giv til den siste runden med løping. Igjen måtte jeg gå opp bakken og de tøffe kneikene før jeg fikk beina i gang for siste innspurt. Da jeg kom til nedoverbakken kjente jeg at jeg ble skikkelig glad, bare noen 100 meter igjen før jeg kom i mål. Jeg spurtet de siste meterne og gleden var stor da jeg var ferdig. 33 minutter brukte jeg på de 5 km noe jeg er veldig overrasket over. Jeg følte det gikk i sneglefart da jeg løp på de flate partiene.

DSC01376

DSC01397
DSC01400

Fantastisk å komme i mål og skikkelig digg å kjenne på mestringsfølelsen etterpå. At jeg har gjennomført et sprint triatlon er så kult. Løp inn på 01:45 noe jeg er utrolig stolt over. 15 minutter foran målet mitt. Jeg fikk mye skryt for at jeg hadde meldt meg på og for gjennomførelsen. Det var skikkelig stas. Til dere som lurer på å melde dere på et triatlon eller løp – bare gjør det. Du vil ikke angre. Jeg kommer til å melde meg på neste år også, da med racersykkel og bedre forberedt og jeg håper flere jenter fra Risør kommer til å gjøre det samme. Det er snakk om å arrangere både triatlon, maraton og halvmaraton neste år så merk dere høstferien allerede nå. Kommer til å bli et supert arrangement. Enda bedre enn i år. Må få takke arrangørene for dette var bra. Og takk til alle som har vist støtte, spesielt til min kjære Thomas, mamma, pappa og søs.

26
Sep

Da er helgen her. Helgen jeg skal delta i min første idrettslige konkurranse. Jeg er så rå at jeg debuterer med en sprint triatlon. Selv om distansene er korte, er det ikke dermed sagt at dette er en lett oppgave å utføre. Svømming i åpent vann viser seg å være en stor utfordring for første gangs triatleter. Det anbefales at du første gang gjennomfører en konkurranse hvor det er basseng. Det er dessverre ikke mulighet for det i denne konkurransen, men jeg ser på meg selv som såpass sterk at dette skal jeg klare. Det er viktig å beholde roen, noe jeg skal jobbe stort med under svømmingen. Jeg kommer ikke til å stresse hvis jeg ser folk flyte forbi meg i en fart jeg bare kunne drømt om. Jeg skal ikke la meg påvirke av erfarne atleter, men holde mitt tempo og fokusere kun på min prestasjon.

 DSC01314

Når det gjelder svømmingen er det svømming i åpent hav. Det kommer til å være kaldt, ekkelt og litt skummelt. Ikke har jeg svømt så langt heller. Ei heller trent på svømming. Dumt tenker mange, utfordring tenker jeg. Klarer jeg svømmingen på 30 minutter skal jeg være sinnsykt fornøyd. Jeg må bare ikke få den «berømte» panikken underveis. Kommer til å starte rolig den første delen  av konkurransen og øke farten etterhvert, en såkalt negativ splitt. Å fullføre de 700 meterne med svømming i kaldt vann kommer til å være en seier i seg selv.

Syklingen tenker jeg kommer til å bli «lett». 20 km har jeg som mål å klare på ca. 45 minutter. Løypa er ganske ok å sykle og jeg kjenner områdene ganske godt. Jeg tror jeg har en fordel der. Jeg har både syklet og løpt/gått de veiene der mange ganger. Jeg er ikke bekymret for sykkelbiten. Eneste jeg kommer til å tape litt tid på er at jeg syntes det er ekstremt skummelt å sykle fort, haha.

Løpingen blir hard. 5 km løping i en tøff løype. Kommer til å dra inn tiden ved å løpe fort ned en lang bakke. Det er også en sinnsyk tøff og lang oppoverbakke som kommer til å slite kreftene ut av meg og som skal løpes opp 2 ganger. Her må jeg være rå, sterk og ultrafokusert.

219409813065442065_k4XBe6Bx_f1

Jeg kjenner jeg gleder meg skikkelig til dette eventyret starter. Jeg har en stor gjeng med supportere rundt meg noe jeg setter uendelig pris på. Min kjære forlovede og familie som støtter meg 100% mot dette. I tillegg er jeg så super heldig at myrevolution sponser meg med tights fra Skins og at mamman og pappan min sponser meg med våtdrakt. Fy søren så gøy dette skal bli.

25
Sep

Man blir jo sliten bare av å lese overskriften her, men dette var min økt i dag. 4 mintter løping og 4 minutter gåing 4 ganger opp til Holmenkollen. Et av målene mine er jo å kunne løpe opp den lange bakken uten å stoppe. Følte faktisk at jeg kunne ha klart det i dag, men med noe saktere tempo enn intervallene. Følte meg i hvertfall skikkelig rå i dag. Hentet frem SuperKaroline og viste hvem som var sjefen.

DSC01295-Sinnsykt digg den toppen jeg fikk oppi goodiebaggen altså-

DSC01296

Det var med et stort smil jeg avsluttet økten. For en mestringsfølelse å være ferdig og vite at du har lagt bak deg et godt stykke arbeid opp den bakken. Fikk meg en bonustur ned holmenkollveien også og det gikk unna på 11 minutter. Beina bare raste avgårdet nedover og det var en skikkelig deilig følelse. Mestringsfølelse er en følelse som ikke har vært til stedet hos meg på mange måneder, men jeg skrev så vidt i et innlegg tidligere at jeg merker den er på vei tilbake. I dag var den tilbake for fullt for å si det sånn. Jeg elsker den følelsen og det er så synd at den har vært borte så lenge for meg. Jeg håper den er kommet for å bli for det er jo nettopp derfor det er deilig å trene, for å kunne ha den gode følelsen etterpå. Og kunne være høy på treningsøkten resten av dagen er jo bare digg!

DSC01299

Dette ventet meg da jeg kom hjem fra turen. En deilig powerfrokost med havregryn, banan, melk og zero iskaffe. Man trenger godt med påfyll etter harde økter og det er jeg flink til å gjøre. Ved løping har jeg erfart at min kropp tåler mer mat uten å legge på seg, og det er så digg å kunne spise uten å tenke på at “nei nå kommer jeg til å legge på meg”. Sier ikke at jeg må løpe for å kunne spise mer altså, jeg spiser som regel ganske normale mengder.

Nå blir det hvile i to dager før det braker løs med triatlon til søndag. Titter innom i løpet av helgen for å skrive litt tanker om min debut i triatlon. I morgen drar jeg og Thomas hjem til Risør for helgen. Vi gleder oss sånn til å være sammen med familien og den lille tassen på bildet under.
DSC00798
Ha en super dag :)

24
Sep

I går stod det på planen min at jeg skulle løpe 10 km, hvorav de 3 siste skulle foregå i den farten jeg skal løpe under Bygdøymila. Jeg har satt som mål å løpe den på 1 time, men å kunne smake på 55 minutter er ganske så fristende. Persen min er 57 minutter. I går så løp jeg 10 km på 1t 2 min. Det foregikk i ganske rolig tempo de første 7 km så jeg er utrolig fornøyd med den økten. Det hjalp med nye sko fra min kjære :)

IMG_0878Trenger du en løpesko med høy stabilitet anbefaler jeg disse, Brooks Adrenaline GTS 14. 

Så var det over til kvelden i går. Jubileumsfesten til ShapeUp. For et kult arrangement med gode talere. Både Martin Norum og Kari Traa holdt hvert sitt “foredrag”. Martin knuste myter og Kari fortalte om hvordan merket “Kari Traa” ble til :) Gjengen fra ShapeUp hadde også enorme premier der de trakk ut to vinnere av, et weekendopphold på Kragerø spa og en kostveileder utdannelse fra AFPT til en verdi av over 19 000. Dessverre vant ikke jeg eller Thomas :P

DSC01256

DSC01261

Møtte på gamle kjente også og det var superkoselig å få snakket litt med flotte Silje Mariela igjen :) Merker jeg savner tidene på gymmet hennes og de sosiale kveldene den gjengen fikk til.

DSC01267

På slutten av dagen fikk vi en råflott goodiebag med dette innholdet! Superdeilig treningstopp fra Kari Traa som jeg gleder meg veldig til å trene i. Så må dere huske å kjøpe ShapeUp til mandag ;) Har ikke fått lest bladet enda, men har fått sniklest intervjuet om meg og Thomas.

I dag blir det hjemmetrening på stuegulvet. Per dags dato er jeg ikke medlem av noe treningssenter, men jeg ser muligheter fremfor problemer og økten blir gjennomført med kroppsvekt ;)

Ha en sporty dag dere :)

23
Sep

Inneholder sponsorlenker

Fikk et spørsmål om jeg kunne lage ett innlegg om hva jeg bruker fra Myrevolution, og det skal jeg selvfølgelig gjøre :)

Myoprotein - dette bruker jeg etter trening om jeg ikke spiser med en gang jeg er hjemme eller om det tar litt lenger tid å komme meg hjem fra trening. Andre bruksområder er i haveregrøt, milkshakes og diverse proteinbakst. Jeg er mest glad i å drikke den med jordbærsmak da den har lik smak som Litago. De andre smakene bruker jeg i grøt, bakst og som grøt i seg selv ved å tilsette kun litt vann.

IMG_3605

 

Vital Arctic Oil - Alle vet jo at det er viktig å få i seg omega 3 og særlig omega 3 av god kvalitet. Jeg velger derfor denne oljen fra myrevolution. Den smaker ikke tran, men mildt med hint av appelsin. Man går heller ikke å gulper av den utover dagen. Til og med min nevø på 5 år har smakt denne og likte den :)
IMG_4259

BCAA – Forgrenede aminosyrer til styrketreninger på tom mage. Tar det også hvis det er en stund siden jeg har spist før trening. Det gjør at jeg klarer å holde ut lenger på trening. Får mer energi. Perfekt til folk som er på diett mot et mål. Denne blander jeg ut med funsaft da den er uten smak og det smaker syre hvis man ikke blander det ut.
IMG_5281

Funksjonell Mat - Dette er glimrende for oss som vil leve litt sunnere, sukkerfritt og passe på kaloriene. Her finnes det sukkerfrie kaker, stevia, sukrin, mandelmel mm. Og i tillegg er det så enkelt å lage og tilberede de ferdige kakemixene. Hvis du enkelt vil ha en kake med færre kalorier enn de har, velger du vekk oljen og erstatter med mager kesam. Jeg har merket at kaken blir saftigere med kesam enn olje. Sukrin gold er min favoritt av de forskjellige søtningsmidlene som finnes der ute da den ikke har like isete smak som vanlig sukrin også smaker det brunt sukker :) Brødmixen bruker jeg også mye da den er god og saftig og meget lett å tilberede.
DSC00810

DSC00811

Treningsklær – For en som trener mye og ofte er treningsklær særdeles viktig. Man kan aldri få nok, ikke sant? ;) Mine favoritter derfra er denne tightsen, denne toppen i begge farger og disse toppene.
IMG_0874 IMG_0110
IMG_0145
IMG_0677
Leveringstidene til Myrevolution er raske 1-2 dager, men bestiller du klær kan det ta noe lenger tid da de igjen bestiller disse fra leverandør (better bodies).

22
Sep

Innlegget inneholder sponsorlenker

I går bestmte jeg meg for å løpe hjem fra jobb. Komme meg hjem og trene samtidig, to fluer i en smekk. Kjempe lurt syntes jeg. Det var herlig og forfriskende å løpe hjem, men det var også veldig tungt. Lenge siden jeg har løpt mer enn 10 km og fra 8 km var det nesten kun oppoverbakker. Det tærte på energien og motivasjonen, men jeg kom meg gjennom. Det får jeg belønning for i dag :D Nye joggesko fra min kjære senere i dag. Da jeg kom hjem klarte jeg nesten ikke få i meg særlig mat da jeg følte meg veldig uvel. Det resulterte i sofaen resten av kvelden med film og pingvindrops.

DSC01216

DSC01211

 

Har også fått en pakke fra Myrevolution som ligger å venter på meg på posten. Skal snart sykle bortover å hente den. Gleder meg. Det er alltid gøy å få pakker i posten uansett om du har bestilt det selv.

DSC01209

 

Nå er tiden kommet hvor havregrøt er godt igjen. Liker ikke smaken på havregrøt når det er varmt ute – blir rett og slett uvel av å spise det da. Men nå er det godt for nå er det kjøligere i vinden og da er det deilig å sitte å kose seg med en skål rykende varm grøt med kokos og sukringold.

Jeg bruker denne oppskriften
♥ Lettkokte havregryn
♥ Ekstra lett melk
♥ Masse kanel
♥ 1 scoop Myoprotein
♥ Kokoksmasse
♥ Sukrin gold

Er faktisk ikke før nå jeg har skjønt at man må ha i mye væske for å få en bløt og ekstremt god grøt. Før har jeg kokt det i ca 5 min, men det er altfor kort tid. 

Planen min i dag er å ta meg en helkroppsøkt. Jeg melder meg snart inn på Sats/Elixia så jeg og min kjære kan pushe og motivere hverandre når vi har tid til å trene sammen. Det gleder jeg meg stort til.

I morgen er det jubileumsfest med ShapeUp noe jeg gleder meg enormt til. Da får jeg også se resultatet av intervjuet og bildene jeg og Thomas tok. Spennende.

Ønsker dere en sporty uke.

18
Sep

Da var jeg på plass hjemme i Oslo igjen etter 1 fantastisk uke i Hellas og 1 fantastisk uke hjemme i Risør, men nå er jeg klar for å jobbe igjen etter 2 uker fri.

DSC00439Verdens mest kosete hund med stor personlighet

Dagen min startet med havregryn og en stor kopp kaffe mens jeg så på god morgen Norge. Etter frokosten løp jeg ned til xxl som er 3 km unna og shoppet litt nye treningsklær, løpejakke og lys til sykkelen nå som mørket sniker seg innover kveldene. 3 vasker satt jeg også over og handlet inn mat. Det er så deilig å bruke beina i steden for å sette seg på bussen. Får en skikkelig god følelse i kroppen av å vite at jeg bruker kroppen til noe fornuftig.

DSC01196Løpejakke fra Helly Hansen

DSC01197

DSC01198Har også sett disse nyheten i butikkhyllene nå. På tide å komme med en go morgen yoghurt uten sukker altså og den var faktisk overraskende god. Er som regel ikke glad i bær yoghurter, men denne traff smaksløkene mine meget godt :) Tommel opp for Tine. Den andre har jeg ikke fått smakt på enda, men jeg gleder meg.

I går testet jeg progressiv løpeøkt på 10 km. Aldri prøvd en sånn type trening før. Den går ut på å øke hastigheten gradvis under økten. Jeg fikk beskjed om å løpe 3 km før jeg økte farten i 4 km og de 3 siste km økte jeg ytterligere. Det var en positiv opplevelse og meget deilig å ikke løpe i samme fart hele tiden. Startet meget rolig og for et overskudd man får av å løpe seint altså :D Man trenger ikke løpe fortest mulig for å bli best. Det er jo faktisk viktig å samle krefter til det løpet man skal løpet, for det er jo der man skal perse. Men man kan perse på trening også altså :)

DSC01184
 Ønsker dere en flott dag videre :)